sweetness,

Girls day out.

Publicerad 2010-05-30 11:39:50 i Me&mum,

i början så hade ju jag tänkt göra oss dit och hem eftersom det var mammas present ergo hon skulle få dricka vin. men mamma tyckte det var så otroligt tråkigt om hon skulle sitta själv och njuta så hon flirtade tills sig pappa som chaffis, neat.

när vi kom fram så bjöd pappa oss på en liten lunch på Mekka. jag och mami tog varsin lax och spenatpaj, and it was wonderful! pajen var i princip tror jag den godaste pajen jag ätit. kudos på den. efter vi ätit upp bar det ut på ultishopping!

kring 2-3 blev vi trötta i benen och bestämde oss för att sitta ner och slappa ett tag, så det bar av mot allstar! där satt vi ett bra tag och snackade, drack gott och vädrade fötterna, haha. sedan var det bara att springa vidare! och anledningen till att min mamma är så snygg på den här bilden var att jag egentligen inte fick visa den men mamma sa, som den nörd hon är, "kan du inte rita dit ett ansikte som dom andra bloggerskorna gör" so I did.

när vi sprungit på ungefär alla affärer som finns och våra ben knappt bar oss längre så satt vi oss på lotta's. det var dock på tiden för vi tänkte äta tidigt så vi slapp stressa innan bion. så vi beställde mat och satt oss ner och pratade ännu mer.

kall och go'!

vi fick mat ohyggligt snabbt! vi hann knappt sitta ner och pusta ut innan den kom inserverande till oss. jag hade beställt fish and chips, den var så mör att den knappt gick att äta med gaffel. nästan så att jag var tvungen att använda sked för den bara föll isär och smälte i munnen. utsökt!

mamma beställde någon kycklingfaitas som var helt underbar den också! riset var supergott, dock så var salladsdressingen en aning hot, hot så vi gick och frågade efter en vattenkaraff, haha.

så blev det lite mer att dricka. jag gick till baren och beställde ett glas vin och behövde inte visa leg - score!

när maten var uppäten, så gott som det gick (vi blev ganska så mycket mätta), så ringde vi efter papi som skulle komma med skobyten och ta våra kassar. jag passade också på att ringa hem till min älskling och få njuta av hans ljuva stämma eftersom jag är en tönt som inte kan leva utan min pojkvän.

sedan blev det ju bio för hela slanten! den var ju helt underbar och jag skulle gärna vilja ha en sex and the city 3 - bara för att jag inte får nog! det som var till mest besvikelse för publiken, faktiskt. vi var dom snyggaste i den salongen för alla andra hade i princip mjukisbyxor, sneakers och en slarvig håruppsättning. denna film hade säkert varit ännu mer kickass att se i stockholm. they just have more class when it comes to this.

hemvägen var lång och jag längtade efter min rickards värmande famn. jag var så trött och helt slut på så jag hade nästan kunnat våldgästa någon i umeå och sovit över. men bara nästan!


jag och mamma hittade också detta på en toalett på lotta's - en barntoalett! det har jag aldrig sett någonsin, it was so cute! det syns kanske inte så bra på den här bilden men, den var verkligen pytteliten, haha. ja, det finns då allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela